Skip to main content

Tervetuloa materiaalipankkiimme!

Tarjoamme käyttöösi tiiviitä julkaisuja viestinnällisistä aiheista. Toiset näistä ovat kattavampia katsauksia, osa taas viestintätarpeita luotaavia muistilistoja. Kaikki sisältävät vuosien mittaan kertyneitä kokemuksia enemmän tai vähemmän haastavista tilanteista.

Kun tarvitset lisää näkemyksiä tai auttavia käsipareja, ole yhteydessä ja katsotaan yhdessä miten voisimme sinua auttaa.

Kriisit ja kriisiviestintä

KRIISIVARAUTUMINEN viestinnällisestä näkökulmasta

Kriisi tulee melkein aina yllättäen, mutta yllätykseen sisältyy yllätys: kriisiin voi varautua. Poimi tästä oppaasta vinkit hyvään varautumiseen.

KRIISIVIESTINNÄN TOIMINTAOHJEET

Tutustu kriisiviestinnän toimintaohjeisiin ja mieti etukäteen, kuinka soveltaisit niitä oman organisaatiosi poikkeuksellisessa tilanteessa.

VIISI VARMAA KRIISIVIESTINNÄN MOKAA

Katso viisi tavallisinta kriisiviestinnän mokaa ja olet jo harppauksen parempi kriisiviestijä.

Muutokset ja yritysjärjestelyt

PUHETTA MUUTOKSESTA

Muutokset ovat organisaation tavallisimpia johtamistilanteita. Suunnittele muutoksen viestintä ja tuplaa se – silloin olet oikeilla jäljillä. Puhetta tarvitaan aina enemmän kuin uskotkaan.

YRITYSJÄRJESTELYN VIESTINTÄ

Organisaatioiden yhdistäminen ja jakaminen edellyttävät viestinnän suuntaamista 360 asteen perspektiivillä: Yksi sidosryhmä tarvitsee yhtä, toinen edellyttää toista. Järjestelyn onnistuminen riippuu paljon hyvästä johtamisesta ja viestinnästä.

Yrityskuva

NETTISIVUJEN KUNTOREMONTTI

Nettisivut – myynnin ja yrityskuvan rakentamisen peruselementti – on syytä käydä määrävälein läpi. Lue lisää nettisivujen kuntoremontista.

MEDIASUHTEET KUNTOON

Hyvät mediasuhteet auttavat organisaatiotasi eteenpäin. Toimintanne on paljon mielenkiintoisempaa kuin uskotkaan. Hyvällä mediatyöllä voit myös rakentaa mainepuskuria pahan päivän varalle.

Vastuullisuus

ESG-STARTTI – animaatio

Katso tiivis animaatio – pääset alkuun vastuullisuusasioiden kehittämisessä.

Olennaisuusanalyysi pähkinänkuoressa – Animaatio

Kestävyysvaatimusten ydin on olennaisuusanalyysi. Tutustu olennaisuusanalyysin olennaisiin piirteisiin.

ESG-STARTTI – ESITE

Lue tästä tiivis esitys kestävämmän ESG-mallin saavuttamisesta työympäristössäsi!

KESTÄVYYSRAPORTOINTI PÄHKINÄNKUORESSA – Animaatio

Tutustu yritysten kestävyysraportointivaatimuksiin animaation avulla. Kun laki vaatii kertomaan enemmän -animaatio kiteyttää keskeiset vaatimukset.

KESTÄVYYSRAPORTOINTI – Tiekartta – Esitys

Suunnitteletko kestävyysraportointia? Tutustu esitykseemme, josta löydät keskeiset asiat kestävyysraportoinnin starttaamiseen.

Johdon kumppanuus

ATTCEO – JOHTAJAN OMA VIESTINTÄ

Yritys viestii omalle henkilöstölleen ja ulospäin, mutta myös sen johtajan pitää viestiä. Suunnittele johtajan viestintä ja kalenteroi se, muuten siihen ei jää riittävästi aikaa. Mitä nopeammin yrityksesi kasvaa, sitä enemmän johtaminen on viestimistä.

JOHDA JA VIESTI ORGANISAATIO TERVEEKSI

Hyvinvoiva organisaatio menestyy ja kehittää uutta liiketoimintaa. Hyvällä viestinnällä voit vaikuttaa työyhteisön hyvinvointiin, vaikka siihen tarvitaan tietysti sanojen lisäksi myös tekoja.

Viestinnän arki

OIKEA TILANNEKUVA

Tuloksellinen viestintä perustuu oikeaan tilannekuvaan. Mitä isompaa asiaa olet valmistelemassa, sitä tärkeämpää on tarkentaa katse ja luoda viestinnällinen tilannekuva. Se nostaa katveesta näkökulmia, jotka muuten saattavat jäädä näkemättä.

VALOKUVAUKSEN JA VIDEOKUVAUKSEN KUVAUSLUPA

Yrityksen käyttöön tulevasta kuvamateriaalista on syytä aina sopia kirjallisesti. Poimi tästä avuksesi yksinkertainen kuvauslupa.