Kun yrityksesi toimii kestävyysraportointivelvollisen asiakkaan alihankkijana tai tavarantoimittajana, olette osa asiakkaan arvoketjua. Mitä suuremmassa roolissa toimitte, sitä enemmän asiakas tarvitsee tietoa toiminnastanne.
Tee ainakin nämä:
- Laadi eettiset periaatteet. Ne kertovat henkilöstölle tahtotilasta ja vahvistavat sidosryhmien luottamusta yritystä kohtaan.
- Työstä myös tavarantoimittajien eettiset periaatteet. Ne viestivät omille kumppaneillesi tahtotilasta ja ohjaavat yritystäsi edeltävää arvoketjua.
- Viesti vastuullisuudesta. Henkilöstön täytyy tuntea eettiset periaatteet, jotta se voi noudattaa niitä. Kerro asiakkaille, kuinka hoidatte ympäristöasioita tai johdatte sosiaalisen vastuun seikkoja. Avoin viestintä kertoo, että yrityksesi on luottamuksen arvoinen. Näytä tekemiset edes nettisivuilla.
- Kokoa faktaa. Kun kokoat yhteen yrityksesi kestävyyttä kuvaavat faktat, pystyt vastaamaan lisääntyneisiin kyselyihin.
- Kehitä toimintaasi. Oleellisten vastuullisuusasioiden jatkuva kehittäminen on osa menestyvää liiketoimintaa. Monesti kehityskohteet pienentävät kustannuksia, tehostavat toimintaa tai parantavat kilpailukykyä.
- Tee vastuullisuuden tiekartta. Systemaattinen kehitystyö etenee yleensä sujuvimmin, jos yritys tekee ainakin pienimuotoisen suunnitelman vastuullisuuden kehittämisen ja siitä kertomisen tueksi.
ATTENTION AUTTAA – OTA YHTEYTTÄ JA PYYDÄ TARJOUS:
- Kiteytämme toimintaanne ohjaavat eettiset periaatteet käyttökelpoiseksi paketiksi asiakkaille, henkilöstölle ja muille sidosryhmille.
- Autamme laatimaan myös tavarantoimittajien eettiset periaatteet.
- Rakennamme kanssasi yrityksesi nettisivuille selkeän vastuullisuusosion.
- Kirkastamme asiakasviestisi, joiden avulla voit tuoda esiin jo tehtyä hyvää työtä ja osaamistanne.
- Luomme avuksesi vastuullisuustyön tiekartan. Järkevien toimenpiteiden kokonaisuuden monesta muustakin näkökulmasta.