Jokainen yritysjohtaja toivoo myynnin kasvua. Voit tukea henkilöstöä myynnin lisäämisessä monin tavoin. Älä jätä näitä konsteja käyttämättä!
”Huonossa kunnossa oleva yritys tervehdytetään kärjistäen kahdella toimenpiteellä – myydään tasetta rasittavat kuluerät, kuten Lapin kelomökki, ja perustetaan myyntitiimi. Yllättävän monesta yrityksestä myynti puuttuu kokonaan”, sanoi yrityssaneerauksen ekspertti.
Myyntitiimi on yrityksen sydän, joka pumppaa verta koneistoon. Myyntihenkilöstön lisäksi jokaisen muunkin työntekijän pitää osata myydä työssään.
Kaikki eivät tee arjessaan myyntisopimuksia, mutta jokaisen pitää osata nähdä omat tekemisensä myös myynnin kannalta. Esimerkiksi lämpöpumppuja valmistavan yhtiön huoltohenkilön pitää kertoa myynnille, kun asiakkaan pumppu alkaa olla vaihtokunnossa. Samoin huonekaluliikkeen kuljetusyhtiön toiminta asiakkaan luona vaikuttaa paljon myyntiin, vaikka kuljetusyhtiö olisikin alihankkija.
Myynti kuuluu jokaiselle. Siksi johdon kannattaa varmistaa, että jokainen myös ymmärtää asian. Tässä uutiskirjeessä käymme läpi, miten yrityksen kannattaa kirkastaa myyntiviestinsä, valjastaa nettisivut myynnin palvelukseen ja viestiä myynnistä koko organisaatiolle.