Skip to main content
Viestinnän palvelut

Meidän väki

Kun kansantalous sakkaa, monessa organisaatiossa myllertää ja kysymykset törmäilevät toisiinsa. “Meidän väki” on räätälöity viestinnällinen palvelukokonaisuus, kun henkilöstö on saatava uuden suunnan tueksi.

”Työhyvinvointi on heikentynyt viimeisen puolen vuoden aikana. Sairaana työskentely on yleisempää ja irtisanoutumista harkitaan aiempaa useammin”, kertoo Työterveyslaitoksen Miten Suomi voi? -tutkimus.

Taustalla on kasvanut epävarmuus, jota ovat ruokkineet henkilöstövähennykset ja uudelleenorganisoinnit. Organisaatiomuutosten juurisyitä ovat kysynnän heikkeneminen sekä tarve tehostaa toimintaa tai jopa uudistaa strategiaa syvällisemminkin.

Kun henkilöstön hyvinvointi on heikentynyt, on henkilöstöä vaikea motivoida uusiin ja myös vanhoihin toimintamalleihin.

”Meidän väki”-palvelu tarjoa tukea, kun yritys haluaa innostaa henkilöstöä uuteen suuntaan.

  1. Kirkastamme uuden suunnan. Autamme kertomaan, miksi yrityksen suunta on muuttunut
    ja mikä tuo uusi suunta on.
  2. Käsittelemme tilannetta tiimitasolla. Tuemme tiimejä käymään läpi, mitä muutos tarkoittaa
    tiimille ja tiimin jäsenille.
  3. Tuotamme säännöllistä viestintää. Autamme kertomaan säännöllisesti uudesta suunnasta,
    jotta takarivin viimeinenkin sisäistää muutoksen.

Tavoitteina ovat terveen organisaation tärkeät elementit, joita yritys tarvitsee muutoksen tueksi.

  • Avoin ja luottamuksellinen ilmapiiri
  • Sitoutuminen ja motivaatio
  • Energian suuntaaminen oikeisiin asioihin

Hyvä muutosviestintä kertoo kaikesta kaikille
Organisaatioiden suurimpia muutoksia ovat strategian ja rakenteen muutokset. Uutta suuntaa haetaan usein myös kasvuhankkeilla, projekteilla tai uusien avainhenkilöiden voimin. Kaikille muutoksille on yhteistä tarve saada ihmiset ymmärtämään, mitä pitäisi tehdä ja innostaa heidät toimimaan.

Sen vuoksi muutosviestintä on johtamista; puhumista, konkretisointia ja perustelua. Jatkuvan kommunikoinnin avulla ohjaat joukkuettasi tavoiteltuun suuntaan ja annat myös esimiehillesi riittävät eväät muutoksen viemiseksi eteenpäin. Hyvä motto onkin: Suunnittele ensin viestintä ja sitten tuplaa sen määrä.

Kirkasta muutos henkilöstölle
Rakenna muutoksesta silta arkeen
Keskustele muutoksesta väsymiseen saakka
Suunnittele muutosviestintä - ja tuplaa se
Lue lisää muutoksen tukemisesta viestinnällä
Lue referenssitarina - Saimaa Group

ÄLÄ SEKOITA HENKILÖSTÖÄSI INFORMAATIOTULVALLA

Katso Youtubessa