Sijoittajaviestintä uuteen aikaan
Hyvä sijoittajaviestintä palvelee yksityisiä ja institutionaalisia sijoittajia sekä mediaa. Se luo kokonaiskuvaa kertomalla tuoreimmat uutiset ja liittämällä ne strategiseen isoon kuvaan. Hyvä sijoittajainformaatio katsoo myös yrityksen toimintaympäristöä, ei vain peiliin.
Useimmat pörssiyhtiöt kommunikoivat tottuneesti institutionaalisten sijoittajien kanssa. Sen sijaan havainnollisen informaation tuottaminen suurta yleisöä, yksityissijoittajia ja mediaa ajatellen jää helposti vähemmälle. Yksityissijoittajilla on yleensä käytettävissä rajallinen määrä analyysivoimaa tai tietolähteitä, jolloin yrityksen tuottama informaatio nousee suurempaan rooliin.
Sijoittajaviestintäpalvelumme tähtää tuon informaatiokuilun ylittämiseen. Asia on tärkeä, koska Suomessa pörssiyhtiöiden osakkeenomistajista yli 95 prosenttia on kotitalouksia. Ne omistavat noin 22 prosenttia Helsingin pörssin osakkeista, mutta yksittäisten yritysten omistuksesta kotitalouksien osuus voi olla suurempikin.
Systemaattisuus ja monikanavaisuus
Palvelumme nostaa sijoittajaviestinnän osumatarkkuutta valjastamalla yrityksen viestintäkanavat tehokkaasti sijoittajaviestinnän käyttöön. Samalla on pidämme huolta siitä, että isot asiat nousevat päärooliin ja arkiset uutiset rakentavat isoa kuvaa.
Selkeän kokonaiskuvan luominen on tärkeää etenkin nyt, kun osakemarkkinoille on tullut entistä enemmän uusia toimijoita.
Lue lisää myös blogeistamme:
Sijoittajaviestinnän murros palvelee piensijoittajaa
Valitse viesteillesi oikeat some-kanavat
Uusia sijoittajia ei tavoita vanhoilla keinoilla
Verkkoraportti ensin – Miten se käytännössä tehdään?
Yritysjohdon tehtävä on auttaa muita oivaltamaan