Uusi Sijoittajaviestintä 2.0 -palvelu auttaa pörssiyrityksiä kertomaan toiminnastaan konkreettisemmin erityisesti piensijoittajille. Palvelu systematisoi talousviestinnän vuoropuhelua etenkin sosiaalisessa mediassa. Palvelun tuottavat yhteistyössä viestintäyritys Attention Communication Oy ja digitaalisen markkinoinnin erikoisosaaja Kupli Oy.

Sijoittajaviestintä 2.0 -palvelu sopii erityisen hyvin yrityksille, jotka haluavat tarjota havainnollista tietoa erityisesti piensijoittajille ja medialle. Yritykset osaavat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa, mutta sosiaalisen median mahdollisuuksia sijoittajien suuntaan ei hyödynnetä vielä täydellä teholla.

Useimmat pörssiyhtiöt kommunikoivat hyvin tottuneesti suurten sijoittajien kanssa.

”Sen sijaan esimerkiksi strategian käänteiden havainnollistaminen ihmisen kokoisilla uutisilla suurelle yleisölle ja median suuntaan tahtoo jäädä vähemmälle. Palvelumme tähtää tuon kommunikaatiokuilun ylittämiseen”, sanoo Helena Aatinen Attention Communication Oy:stä.

Kuilun ylittäminen on tärkeää, koska omistajista yli 95 prosenttia on kotitalouksia. Nuo kotitaloudet omistavat noin 22 prosenttia Helsingin pörssin osakkeista.

”Moni yritys voisi avata esimerkiksi omia menestystekijöitään nykyistä konkreettisemmin niin, että sijoittajien ymmärrys yrityksestä kasvaa”, sanoo Aatinen.

Sosiaalinen media tehokäyttöön

Sijoittajaviestinnän osumatarkkuuden parantaminen tarkoittaa viestien konkretisointia sekä sosiaalisen median kaikkien mahdollisuuksien systemaattista ja strategista hyödyntämistä. Siksi palvelun tuottamiseen on yhdistetty viestintäalan konkareiden ja somen ammattilaisten voimat.

”Sosiaalisen median kautta yritys voi viestiä tasapuolisesti ja nopeasti seuraajille. Tämä on kriittisen tärkeää etenkin, kun yritys haluaa tavoittaa kasvavan nuorten sijoittajien joukon, joka on tottunut hakemaan tietoa ja kommunikoimaan sosiaalisen median kanavien kautta”, sanoo Kupli Oy:n Suvi Asikainen.

Sijoittajaviestinnän uudenlainen ote on erityisen ajankohtaista nyt, kun Osakesäästötilit avautuvat vuoden alussa. Osakesäästötilin korkoa korolle -vaikutuksesta hyötyvät myös nuoret sijoittajat, jotka voivat kasvattaa pienistä summista suurempia virtoja tulevina vuosikymmeninä.

”Lainsäätäjä on tehnyt osansa osakesäästämisen edistämiseksi. Yritysten kannattaa vastata nyt huutoon”, sanoo Asikainen.

Lisätietoja:

Helena Aatinen +358 40 548 6675,  helena.aatinen@attention.fi

Suvi Asikainen +358 40 584 6080 suvi.asikainen@kupli.fi

www.sijoittajaviestinta.fi

Tilaa uutiskirjeemme!