Skip to main content

EU velvoittaa jatkossa yhä useammat yritykset kertomaan vastuullisuudestaan, ESG-suoriutumisestaan. Muutos vaatii systemaattista vastuullisuuden johtamista. Aloita valmistautuminen jo tänään.

EU velvoittaa kaikki yli 40 miljoonan euron yritykset raportoimaan vuoden 2025 toimintansa ESG-näkökulmasta (environment, social, governance). Suuryritysten on siirryttävä laajaan raportointiin jo vuotta aiemmin. ESG-raportin tiedot on myös tilintarkastettava.

Vastuullisuusvaatimukset ulottuvat käytännössä kuitenkin lukuisiin alle 40 miljoonan euron yrityksiinkin suurten asiakkaiden kautta. Isot yritykset käyvät läpi koko arvoketjunsa ja edellyttävät myös pienemmiltä alihankkijoilta kattavia tietoja vastuullisuudesta.

Uusien direktiivien mukainen raportointi onnistuu, kun vastuullisuuden osa-alueita johdetaan systemaattisesti. ESG-johtamisen ja -raportoinnin nostaminen uudelle tasolle on kuitenkin useamman vuoden polku, joten sitä kannattaa lähteä kulkemaan jo nyt. Aika on rahaa ja viisas pääsee vähemmällä.

Olemme jo viitoittaneet monen yrityksen vastuullisuuspolulle. Osaamme auttaa yritystäsi löytämään oikeat toimet ja etenemään järkevästi, saamaan hyvän ESG-startin ja pääsemään vauhtiin.

Kuva: Keitä ESG koskee? Yritysten, jotka täyttävä kaksi kolmesta kokoon liittyvästä ehdosta, on raportoitavat ESG-suoriutumisensa vuodelta 2025 uusien määräysten mukaan. Tiedot on tilintarkastettava. Suuret yritykset (yli 500 hlöä, listatut yhtiöt) on aloitettava kattava ESG-raportointi jo vuotta aiemmin.

Palvelumme vastuullisuuspolun rakentamiseen


Attention Communication tukee yritysjohtoa vahvaa viestintää vaativissa tilanteissa, kuten muutokset, strategiat ja vastuullisuuden kehittäminen. Niissäkin johdon asia on meidän. Asiakkainamme on niin suuria kuin pieniäkin yrityksiä, jotka toimivat pääosin teollisuudessa ja teollisuutta tukevilla aloilla.

Vastuullisuuspolun rakentamisessa mukana on tarvittaessa myös verkostostamme viestintätoimisto King Street PR, viidessä maassa toimiva strategisen viestinnän toimisto, jolle brändin rakentaminen ja asiakkaiden sekä muiden sidosryhmien sitouttaminen ovat erityisen tärkeitä asioita. King Streetillä on laaja pohjoismainen kokemus vastuullisuuspolun rakentamisesta useilla toimialoilla.